image1 image2 image3

COLLECT MOMENTS|NOT THINGS|COLLECT MOMENTS|NOT THINGS

13 Jam Perjalanan : Skudai - Melaka - Skudai



Korang rasa sempat tak untuk  drive dari skudai ke melaka, beratur beli coconut shake klebang kat melaka, mandi pantai kat melaka, makan malam kat melaka, pergi uptown kat melaka n drive dari melaka ke skudai dalam masa 13 jam? 

hehehe..
.
Lebih kurang jam 12 tengah hari, time tu cuaca kat kampus ni agakla panas..
Sambil kitorang keluar nak gi beli makanan tengah hari, sambil tu la dok cakap betapa panasnya
cuaca time tu..

"kalau dapat mandi air terjun ni best gak ni"..aku cakap..

Unexpectedly..k.aizal ni cakap " Jom, kita g pantai!"
Kitorang semua tersentap jap...and all of us were like " Hah..serious? sekarang? "

Kejadian sebegini memang biasa berlaku kalau ngan k.aizal.. Tak dek maknenyer nak plan bagai..semua on the spot.. bila da teringin nak pergi suatu tempat tu..terus pergi jek... 

Kitorang bincang punye bincang..akhirnya decide. " gi pantai kat Melaka lepas zohor, pukul 2 "

Hehehe..Aku ikut jer..bab berjalan memang aku suke..hohoho..bolehla aku beli coconut shake klebang..
~~weeee~~

Ok, lepas 2 jam bertolak dari skudai..sampai la kitorang kat Melaka.. Time tu kitorang berempat.. aku, k.aizal, k.mas dan yati dan
k.azail yang drive

First destination yang kitorang pergi..coconut shake klebang!
Nak gak try coconut shake yang femes giler kat Melaka ni..
Time kitorang sampai tu tak ramai sangat orang.. 

tracksuit , fatiha zainal
tengah beratur

Tamak punye pasal..aku beli la 2 terus coconut shake ni...Aku datang dari johor wooo..semate2 nak minum coconut shake klebang ni..takkan laa beli satu je kot..


coconut shake klebang , fatiha zainal
sedap!


Bila da dapat coconut shake..
SLURPP!!..sedapnyeeer laa haii.. dengan tekak aku yang tengah
dahaga time tu,Alhamdulillah..dapat rasa ^ ^
korang mesti try tau kalau gi melaka!!!


Lepas beli coconut shake, kitorang terus gi cari pantai...nak mandi pantai ^ ^
Aku ingat sekejap sangat kot mandi tu..ada la dalam 15 mini jer..
nak buat istana pasir pun tak sempat gak.. sebab da masuk maghrib.. -_-"
tak per la..asal dapat rasa air pantai melaka..hoho

Ni gambar yang aku snap kat pantai...cantik time tu ^ ^

sunset , pantai pengkalan balak , fatiha zainal
sunset - pantai pengkalan balak


Malam tu plak kitorang makan kat kedai makan yang kat pantai tu jer..
lupa da nama kedai tu ape..
Makanan kat situ so - so jer.. tapi kerang bakar sane sedap ! fresh la..

kerang bakar , fatiha zainal


Dah abis makan, kitorang terus gi uptown melaka.
K.aizal ni kalau gi melaka, tak sah la tak singgah uptown..
hmmm..ape yang bestnye uptown ni, aku pun tak tau..ikut jer laaa

Pusing2 kejap uptown..tengok penjual..tengok pembeli..tengok barang..
tengok keadaan sekeliling..
hmmm...ramai sungguh orang..

Sambil aku dok melilau..sempat gak aku amik gambar menara taming sari ni :)


menara taming sari , fatiha zainal
menara taming sari


Uptown tu last destinasi untuk malam tu..Then, kitorang terus balik johor..hampir kol 12 gak la baru bertolak dari melaka tu.Kitorang sampai kampus kol 3 pagi..hoho..lambat sikit..sebab jalan jem..tak gerak langsung..ada lori terbalik..

Ape macam? sempat jer sebenarnye..tapi serius penat yang teramat la..satu hari aku tido sebab penat sangat..kalau korang nak try rasa kepenatannya..cube la trip yang macam ni..nanti jangan lupe share kat sini..hohoho..selamat mencuba!




" You have to take risks. We will only understand the miracle of life fully when we allow the unexpected to happen " - Paulo Coelho



Thanks sudi baca yer korang 
Ok.bye




Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment