image1 image2 image3

COLLECT MOMENTS|NOT THINGS|COLLECT MOMENTS|NOT THINGS

Dinner at Hotel Istana + Movie at GSC Pavillion (Part 1)

20th October 2012 

Hmmm hari aku and housemates aku tunggu - tunggu :) makan and movie

Pening tak tahu macam mana nak start...

Ok... Malam tu aku and housemates aku dinner kat Hotel Istana untuk mencuba dinner buffet kat sana. Sebenarnya semalam tu adalah first time kita orang berempat (aku, k. yus, k.mas and wani) pergi ke Hotel Istana, Jalan Raja Chulan. Time tu turn aku pulak drive, my lovely machine, Rizqi..(nama panjang Thomas Rizqi) hu2..

Turun pukul 8.30, first time, tak tahu jalan , jalan jem, sesat and masa buffet tu pulak dari 6.30 till 10.30 malam. Hmmm memang rushing.. Pusing punya pusing sambil berpandukan gps and google map (best friends aku), akhirnya, kita orang sampai kat Hotel Istana dalam pukul 9.30 setelah berjaya mengharungi rintangan dan cabaran di jalan raya. 

Dalam kepala memang dok terbayang - bayang dah aksi yang akan dilakukan untuk merasa semua makanan within 1 hour...Buffet untuk 1 jam kot??...kunyah laju -laju macam blender la.. apa lagi...

Sampai je kat pintu masuk Taman Sari Brasserie , memang dah lengang da.. ada la 3 meja penuh..

Kitaorang terus meluru ke meja makan and terus menerkam segala makanan yang ada...hehehe... kena guna masa sebaiknya 

Ni la antara makanan yang bertuah dipilih kitaorang...( bukan bertuah..tu jek makanan yang tinggal..makanan, sila jangan perasan )

momentum of my life


Ni first time rasa nasi beriyani ikan...sangatlah sedap..kuah kari udang pun pekat.. Siap tambah - tambah lagi..Daging kambing panggang dia tak rasa sangat bau kambing..kira boleh telan la tapi sosej kambing dia, bila gigit jek mak aiii , terpancut keluar and terasa lah segala jus - jus dan bau kemachoan kambing tu... tersentap sekejap bila makan sosej kambing yang very juicy tuu....tapi one of my housemates , K.yus dia suka rasa sosej tu... mungkin sebab lain dari yang lain kot....


momentum of my life

Aku kalau buffet ni memang tak sah kalau tak try segala dessert yang ada.. Korang pun kan?? tapi tu la malam tu dah lambat so yang ni je la yang ada.. Semua sedap.. (aku bab makan memang semua sedap...wink wink)

Kita orang keluar dari dewan santapan tepat pukul 10.30 malam dengan rasa yang sangat berat hati.... ye la.. tak puas lagi makan... nak makan lagi...tak kenyang pun...huhuhu

Ok! Lepas makan, kita orang terus menuju ke next destination...yang aku akan cerita kan dalam next entry......
(to be continued)

Oh ya... untuk dinner malam tu, thanks to MyDeal yang menawarkan harga dinner buffet yang murah. RM49 per person instead of RM96 per person.. :)

Okbye

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment